Psihanaliza > Editorial

Celebru actor şi fericit tătic?

Citesc în ziar vestea că un foarte apreciat actor de film american este fericitul tătic etc. Proaspăt căsătorit, el a devenit şi tată, şi, evident este în al nouălea cer.

De unde vine convingerea că a fi tată, în cazul de faţă, este neapărat motiv de fericire? Sînt cel puţin trei explicaţii:

- Logica spune că un om de succes trebuie să fie neapărat şi fericit iar căsătoria, copiii nu sunt altceva decît ingrediente ale fericirii.

- O altă sursă a acestei convingeri este proiecţia (cum ar spune Jung) imaginii arhetipale a Sinelui în persoana actorului, proiecţie stimulată de celebritate, şi care face din actor o persoană de dimensiuni mitice. În mentalul colectiv însă împlinire supremă este terestră şi asociază reperele vieţii de zi cu zi: cariera, banii, femeile, căsătoria etc.

- În fine, mass-media exploatează slăbiciunile (să le zic naivităţi) noastre  amplificate de contribuţiile vieţii inconştiente şi ne pune pe tavă povestea fericirii nemărginite a actorului care se vede în final tată!

Statistica ne arată însă că această fericire, dacă nu a fost mimată pentru că dă bine comercial, nu durează mult. Să ne uităm de exemplu la cuplul Pitt - Jolie care a făcut o vreme valuri şi face şi acum dar din alte motive care nu mai ţin de raiul căsniciei şi paternităţii.

Lumea actorilor, a artiştilor, a sportivilor milionari şi a tuturor vedetelor  în general viaţa are o altă vibraţie iar valorile sociale şi morale ale culturii noastre sînt simulate în mare parte.

--
AROPA

arhiva editorial 

2007
-
Gripă sau isterie
-
Paştele, prilej de sărbătoare a burţii
-
O reclamă de doi bani
-
Două pericole
-
Aderare de formă?
-
Românii şi credinţa
-
Burtă, numai burtă?
-
La ce bun cabinetul de psihanaliză?
-
Nici Jung, nici Freud
-
Conectat sau neconectat?
-
De ce aşa puţini la vot?
-
Apocalipsa şi Codul lui DaVinci
-
Despre cum NU se face un CV

2008
- Sexualitatea publică este un rău?
-
Psihanaliza, obiect de muzeu
-
Psihologia şi vindecarea psihologică
-
Freud, actualităţi
-
Despre egalitarism în viaţa cuplului
-
La moartea Monicăi
-
Politica impactului şi alegerile
-
Excluşi virtual şi fizic
-
Sîntem şi noi ca americanii?
-
O gîndire săracă
-
Răspuns lui Bartolomeu Anania
-
Cum putem studia psihanaliza?
-
Cine are nevoie de români adulţi?
-
Miracolul din mînăstire
-
Practici şi te transformi ACUM!
-
De unde nostalgia după epoca apusă
-
Psihanaliza în 2008

2009
- Eminescu = Mutu?
-
Autocunoaştere prin psihanaliză
-
Discriminarea pozitivă şi cuvîntul "primitivi"
-
Problema mîntuirii, azi
-
Paşte ortodox sau paşte catolic?
-
Veriga lipsă şi aşteptările umane
-
Democraţie cu minus
-
90% violenţă pentru copii
-
Psihanaliză + religie = sinteză salvatoare?
-
Cît de inconştient este inconştientul
-
Interesul românilor pentru psihanaliză
-
Atenţie la români!

2010
Idei pentru introducerea psihanalizei la noi
Agresivitatea la romăni
Gîndirea mecanicistă şi psihanaliza
De unde ni se trage?
Afaceri prospere în vremuri de criză
Omul castrat social
Freud nu a fost sfînt
Totul dezinteresat, pentru binele colectiv!
Revenirea la sănătatea esenţială
Despre două tipuri de stres
De ce nu este receptat Jung?
Bucureştiul ieri şi azi
Dacă voi nu mă vreţi, eu vă vreau

2011
Măsurile nepopulare şi semnificaţia lor
Refulatul şi interpretarea viselor
Un sfat la nevoie
Au luat-o romînii razna?
Salvarea este o iluzie?
Despre derută şi a te da mare
Are psihanaliza viitor?
Despre negativitatea altora şi de ce avem nevoie de ea
Cu autismul la psiholog
Aşteptînd să treacă criza
Despre transfer şi interpretarea viselor în cura psihanalitică contemporană
Despre ziua naţională şi ambianţa afectivă

2012
Cum apărăm psihanaliza
Cuvinte despre solidaritate
Mai este nevoie de psihoterapie?
Cultul maşinii la români
Psihanaliza freudiană şi globalizarea
Sexualitatea şi psihanaliza
Psihanalist cu acte în regulă
Săraci dar cinstiţi
Compasiune sau iubire de sine?
Psihanaliza şi parvenitismul
Românism durabil

2013
Ideologia medicală şi psihanaliza
Neputinţa de a mişca mintea
Geniul uman şi tehnologia
Valoarea adevărului
Impresii de sărbătoare
Despre umanitatea văzută ca maşină
Despre globalizare şi globalizat
Psihologia reclamei mediatice
De ce-mi plac filmele ruseşti
Autoanaliză şi obiectivitate la români
Iluziile vieţii la ţară
Despre concilierea cu celălalt, cu umbra

2014
Psihanaliza personalităţii politice
Psihoterapie, spovedanie şi disociere mentală
Psihologia indiferentismului la români
Dorinţa de cunoaştere în cura psihanalitică
De ce nervozitatea românului cînd plouă?
Freud mereu actual - de ce nu şi la noi?
Din nou despre depresie
Omul acordat la realitate - de la extremul minus, la mai puţin minus
Cultul formei şi agresivitatea
Nevroza şi viaţa politică la noi
Votul amuzant, ca la loto sau la o partidă de fotbal
Contradicţia din sondaje

2015
Psihanaliza în România
Biblia şi pragmatismul
Este utilă religia în şcoli?
Terapia psihanalitică şi cea prin credinţă
Sentimentul că ştii, în psihanaliză
De la Freud la euglena verde
De ce ambiguitatea informaţiei pe Internet?
Tinerii şi amoralitatea
Ghidul sau ghinionul şpăgarului?
"Psihanaliza românească" - o simplă sintagmă
Gînduri pe marginea unui interviu despre psihanaliză
De ce nu ne iubesc englezii -cmplexul provincialului

2016
Auto-cunoaştere şi psihanaliză
Obişnuirea cu corupţia
Despre simptomul dezangajării
Facebook ca mediu de defulare
De ce se dispreţuiesc românii
Despre copiii instituţionalizaţi trataţi cu medicamente psihiatrice
Dispariţia interiorităţii
Despre cauzele viselor
Analfabeţii funcţional
Onestitate sau pragmatism

2017
Simbolul labirintului
Prostia pe Internet
Eficienţa psihanalizei
Freud şi revoluţia sexuală

Editorial
_____________

Home

Sigmund Freud

Psihanaliza

Cursuri

Articole

Newsletter

Caută =>>

Contact

© 1998-2017, AROPA. Toate drepturile rezervate.

logo aropa